Andro Krstulović Opara: Novi splitski komunalni red neće stići do ovog ljeta

0

Ugostili smo splitskog gradonačelnika Andru Krstulovića Oparu. S njim je razgovarala Darija Radan Jakovčević, a teme su bile političke i gradske aktualnosti – kolodvor u Kopilici, Marjan, komunalni red u staroj gradskoj jezgri, turistički paušal, parkiranje…

Na početku razgovora gradonačelnik Krstulović Opara potvrdio je kako je zadovoljan onim što je napravljeno protekle godine te podsjetio na ozbiljno krizu oko sanacije Karepovca koja je rješena.

Istaknuo je sjajan i transparentni natječaj na Žnjanu. Tu su i radovi na proširenju dviju osnovnih školi: Mejaši i Kamen. Naslijeđeno je 70 milijuna dugova iz 2017., a sada proračun Grada iznosi više od milijardu kuna.

O uređenju žnjanskog platoa:

Rješenje na Žnjanu je privremeno, u proračunu su osigurana sredstva koja su predviđena za konačno uređenje. Sada ide projektiranje i natječaj za izvođača. Ja vjerujem da će do 2020. godine veliki dio toga biti odrađen. Mi sa Žnjanom ostvarujemo ono što je u ovom Gradu predugo nedostajalo, a to je javni prostor namijenjen građanima. Zadnjih 25 godina bili smo svjedoci otimanja javnih prostora, mi ga ovdje sada vraćamo građanima.

O podizanju iznosa paušalnog oporezivanja privatnih iznajmljivača:

 Kada preuzmeš odgovornost moraš donijeti nepopularne mjere. Jedino se ta tema problematizira ovdje u Splitu, a nametnuli su je nesposobni ljudi koji su imali prigodu vodili ovu zemlju i koji se bave iznajmljivanjem, no na kraju će odluku donijeti Gradsko vijeće. Pronaći ćemo rješenje koje nikome neće naštetiti, a kamoli da ćemo uništiti turizam u gradu. Budimo realni,  previđeno povećanja paušala je samo dva do tri posto oporezivanja te ozbiljne branše u kojoj se samo u gradu Splitu vrti između 380 i 400 milijuna kuna godišnje. Ubiranje toga poreza je po pojedincu za jedan apartman manje od mjesečno iznosa za wi fi za taj isti apartman. Ako hoćete wi fi za četiri kreveta platit ćete ga oko tri tisuće kuna, a povećanje paušala na godišnjoj razini je puno manje od toga. Prikupljeni novac se planira investirati u poticanje turizma, ako hoćete i sponzoriranje Ultre koju Grad podržava milijunskim iznosima svih ovih godina, a koja je i preporodila ovaj grad u turističkom smislu. No, konačnu odluku će donijeti Gradsko vijeće.

Funkcionira li koalicija HDZ-HGS u Gradskom vijeću?:

Do sad smo funkcionirali uspješno sa svim važnim odlukama koje prolaze ne samo većinom, već i dodatnim glasovima sa strane. Tu i tamo dođe do nekih razmimoilaženja kao sada s paušalom, ali vjerujem da ćemo donijeti pravu odluku.

O sječi trećine šume na Marjanu:

2016. počela je priča s potkornjakom, u proračun smo stavili 2,5 milijun kuna za borbu. Stanje na Marjanu je loše, ali rješit ćemo i to. Trebalo je ranije reagirati, mi imamo danas vrlo glasne ljude u političkom prostoru koji su čak bili i predsjednici Upravnog vijeća JU park šume Marjan pa nisam siguran da su obavili svoj posao kako treba.  Ovi ljudi koji su sada na čelu Ustanove su odgovorni i imam vjere jer su iza njih stali ljudi sa strukom. Odluke ne donosi politika, već čitav grozd stručnjaka. Na meni i politici je da ostvarimo njihove planove.

O premještanju autobusnog kolodvora u Kopilicu:

Trajno rješenje bit će kroz Master plan, vjerujem da ćemo ga imati usvojenog krajem lipnja. On će morati dati odgovor što ćemo s istočnom obalom. Tako ćemo konačno dobiti odgovor u kojem smjeru će se razvijati Grad. Tako je bilo i s Karepovcem, da ga nismo odradili, nikada ne bismo osigurali da se može krenuti sa Lećevicom. Prebacivanje kolodvora u Kopilicu je međukorak da bismo došli do trajnog rješenja. Spreman sam na rizike i međukorake da bismo to relizirali. Raspisani natječaj za premještanje kolodovora poništen je jer nije bio prihvatljiv i tvrtka koja se javila ponudila je više nego smo bili spremni ponuditi. Ne vjerujem da je zgrada u Kopilici sporna.

O donošenju novog Komunalnog reda:

Dobili smo prošle godine Zakon o komunalnom redu koji je usporio te aktivnosti. U međuvremenu smo primili 14 novih komunalnih i prometnih redara te otvaramo prostor za bolju kontrolu i provođenje cijelog niza odluka koje smo u međuvremeno donijeli. Prijedlog Odluke o komunalnom redu bit će  raspravljen  na Gradskom vijeću i ne vjerujem da ćemo ga stići donijeti  ovo ljeto, ne želim dovodit ljude u situaciju da ih nešto dočeka nespremne. Vjerujem da ćemo sa primjenom krenit od iduće godine.

O praćenju stranice Dnevna doza splitskog nereda:

Nemam previše vremena, ali mi dolaze informacije. Dobro je da su ljudi zainteresirani, ponekad službe sporije rade, ali vrlo skoro ćemo lansirati našu aplikaciju da se građani  mogu izravno javljati i slati fotografije te na taj način ubrzati naše reagiranje.

O zahtjevu za besplatno parkiranje građanima koji žive u staroj gradskoj jezgri:

Taj zahtjev nisam odbio. Takva stvar se ne može raditi ad hoc i bez analize. Vidim da je došlo do razrade tog prijedloga, a nakon završetka savjetovanja s građanima putem brojnih tribina o parkiranju  vjerujem da ćemo doći do zadovoljavajućih rješenja. Moj posao se temelji na analizi i na “show me the numbers”.

O imenovanjima čelnih ljudi HNK i Centra za obrazovanje Zlatna vrata :

Ne bih komentirao jesu li važnije kompetencije ili stranačka pripadnost i ne želim komentirati. Njih prelažu Upravna vijeća i Nadzorni odbori.  Gradonačelnik nema ovlasti imenovanja. Moje mišljenje o aktualnoj ravnateljici Zlatnih vrata Tamari Visković nije relevantno, to je pitanje za Gradko vijeće. Izabrali su nas građani na temelju svojih želja.

O smanjenju broj djelatnika u gradskoj upravi:

Kad sam došao u Banovinu bilo ih je 456, a danas ih je 452. Naslijedio sam 107 rukovodećih mjesta, naravno da ovi koji su smijenjeni i stavljeni na niža mjesta, sada se žale. Od 18 pročelniika, sada ih imamo 12. Ovo je moj mandat, a štete za gradski proračun nema.

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara je odgovorio i na nekoliko pitanja naših slušatelja.

Postoji li mogućnost da se uvede  autobusna linija Korešnica – Solin preko Mravinaca? :

Kad bi bilo u proračunu novaca za tako nešto, sigurno bi to preporučio gradskoj  tvrtki Promet. Ove godine će nam stići 50 novih  autobusa, i ukoliko susjedni  gradovi i općine potpišu ugovor kojim također financiraju tvrtku Promet, onda možemo to razmatrati. Ovako to na prvu kažem, nije planirano.

Postoji li mogućnost da se sklopi neki sporazum da bi ljudi koji žive od nula kuna, dobili besplatan prijevoz autobusima ili s nekim popustom kao i umirovljenici koji imaju velike mirovine?

To ćemo postići kroz gradsku karticu  “Moj Zlatni Split “za umirovljenike. Naslijedili smo ozbiljne probleme u tvrtki Promet koji se gomilaju već više od 40 godina. Kada novi direktor napravi novi program restrukturiranja tvrtke Promet, dat ćemo i naloge.

Vozite li se splitskim cestama i vidite li u kakvom su stanju?

Vozim se i vidim u kakvom su nam stanju ceste. Osigurali smo 11 milijuna kuna izravno za investiranje popravaka. Naslijedili smo lošu infrastrukturu i radimo što možemo. Ne može se to preko noći učiniti.

Poslušajte cijeli razgovor: