Društvo Marjan se protivi probijanju ceste između Gajeve ulice i Mandalinskog puta

0
Foto: marjan-parksuma.hr

Društvo Marjan u priopćenju se osvrnulo na probijanje kolno-pješačkog spoja Gajeve ulice i Puta svete Mande u Splitu. Društvo Marjan daje podršku stanarima tog područja, koje je protiv te ideje. Priopćenje donosimo u cijelosti.

Društvo Marjan protivi se probijanju novog cestovnog prolaza između Gajeve ulice i Mandalinskog puta na sjeveroistočnom dijelu marjanskih padina, kontaktnoj zoni zaštićenog područja Park šume Marjan te poziva Grad Split da povuče javni poziv za idejni projekt za izgradnju kolno-pješačkog spoja tih dviju ulica, objavljen 2. travnja.

Društvo Marjan ovim putem daje podršku stanarima zgrade na Mandalinskom putu 18, koji su se Gradu Splitu već obratili prosvjednim pismom i peticijom, ističući da taj projekt predviđa uništenje zelene površine i mirnog pješačkog prolaza. Osobito bi bili pogođeni stanari na prvom katu i u prizemlju, jer bi brojni automobili prolazili samo dva metra od njihovih balkona i prozora, narušavajući im i zdravlje i privatnost. Projektom je naime planirano da se 50-metarsko stepenište između dviju ulica, koje prolazi neposredno uz spomenutu zgradu, pretvori u usku i strmu jednosmjernu cestu za automobilski promet, čime bi značajno bila narušena kvaliteta života stanara. Takva strma uzbrdica završavala bi na Mandalinskom putu s novim nepreglednim i opasnim raskrižjem. Pritom bi ta neadekvatna prometnica dobila spoj s kolnikom u Gajevoj ulici presijecanjem tamošnjeg perivoja koji je GUP-om definiran kao Z3 zona uređenog zelenila. Podsjećamo da upravo tu, na južnoj strani Mandalinskog puta, počinje službeno područje Park-šume Marjan, na koju se sa sjeverne strane preko zelenog pojasa uz marjanski tunel prirodno nastavlja perivoj s borovima i čempresima u Gajevoj ulici.

U javnom pozivu Grada Splita stoji da će planirani zahvat ‘omogućiti kvalitetniju prometnu povezanost Gajeve ulice s prometnom mrežom Grada Splita’, no takvo rješenje ni po čemu nije kvalitetno, već je nepotrebno, štetno, a po svemu sudeći i protupravno. Gajeva ulica sa svojim kolnikom i perivojem nikada nije bila prolazna niti je probijanje takvog prolaza potrebno njenim stanarima, koji duž cijele ulice imaju dvotračni cestovni izlaz sa spojem na Nazorov prilaz. Štoviše, Gajeva je u GUP-u Grada Splita u prometnom smislu kartografski prikazana kao ulica planiranog pješačkog pravca, a ne cestovnog prometa. Stoga je Gajeva u prometnom smislu danas mirno područje vrlo spore vožnje i parkiranja, s lijepim središnjim parkom koji se nadovezuje na marjansku šumu. Atmosfera i kvaliteta tog cjelokupnog prostora bila bi narušena probijanjem novog kolnog izlaza koji bi dinamizirao promet u ulici.

Napominjemo da je Grad Split koncem prošle godine s tvrtkom Cestar ugovorio i projekt uređenja kolnika i nogostupa u Gajevoj vrijedan 1,24 milijuna kuna. Kako pokazuje projektna dokumentacija koju je izradila tvrtka Jolos, Grad Split planirao je probijanje spoja Gajeve s Mandalinskim putem već u okviru tog projekta, ali je sam projektant zaključio kako za navedenu opciju ne postoji mogućnost rješavanja kroz taj projekt ‘zbog nesređenog stanja katastarskih čestica na terenu’, a što zahtijeva ishođenje upravnih postupaka. Iako se zbog tog problema u projektu uređenja Gajeve odustalo od probijanja cestovnog spoja s Mandalinskim putem, Grad Split je početkom travnja, u jeku epidemije Covida-19 i mjera koje su na snazi, objavio poziv za idejno rješenje spornog zahvata kao zasebnog projekta, šokiravši time stanare na Mandalinskom putu 18, ali i na širem području Gajeve ulice. Stanari u svojem protestnom dopisu Gradu Splitu ističu da ih nitko nije konzultirao prije donošenja takvih planova ni tražio njihov pristanak, dok je predsjednik Gradskog kotara Spinut Andrija Čaljkušić izjavio da ni na kotarskom vijeću o tom projektu nisu raspravljali.