Maturanti bolje znaju engleski od hrvatskog jezika

0
Foto: PR

Otvoreno učilište Algebra obradilo je rezultate svih probnih ispita koje su maturanti nedavno pisali u osam hrvatskih gradova – Zagrebu, Splitu, Rijeci, Osijeku, Puli, Zadru, Dubrovniku i Šibeniku.

Najbolje su rezultate maturanti ponovno pokazali u poznavanju engleskog jezika, rezultati iz hrvatskog jezika su osrednji dok im, gotovo već tradicionalno, najviše poteškoća zadaju ispiti iz matematike na kojima ostvaruju najlošije rezultate. Kako se i ove godine za pisanje probnih ispita prijavilo više od četiri tisuće učenika, radi se o najvećem nacionalnom testiranju koje prethodi ispitu državne mature te se stoga, zbog usklađenosti i pristupa testiranju, može smatrati relevantnim pokazateljem pripremljenosti maturanata za predstojeću maturu.

Kada se rezultati ovogodišnjih probnih ispita usporede s prošlogodišnjima na nacionalnoj razini, primjećuje se da je ovogodišnja generacija maturanata ostvarila uglavnom usporedive, no mjestimično i lošije rezultate od prošlogodišnje. Kao i lani, uspješnost na ispitu iz engleskog jezika bila je ponajviša – na A razini riješenost ispita iznosila je 76% (lani: 71%) dok je na osnovnoj, B razini, bila 67%, što je ipak lošije nego tijekom prošle dvije godine (2016. – 73%, 2015. – 71%).

Najveći pad u pogledu riješenosti ispita na probnim ispitima za maturante primjećuje se na ispitima iz hrvatskoga jezika: na razini A maturanti su ostvarili prosječnu riješenost ispita od 47% (što je lošije i od 53% lani i od 51% preklani), dok je na B razini hrvatskog riješenost ispita ostala uglavnom ista – 52%. Rezultati riješenosti probnih ispita iz ovog predmeta na B razini tako već drugu godinu zaredom pokazuju pad.

Matematiku su maturanti na ovogodišnjim probnim ispitima na A razini riješili s postotkom uspješnosti od 37% (lani 38%) dok je na B razini prosječna riješenost bila nešto bolja od lanjskih 41% te iznosi 43%. Rezultati probnih ispita iz matematike tako pokazuju najmanje varijacija u odnosu na protekle tri godine. No, i dalje je to predmet koji velikom broju maturanata predstavlja najveći problem.