Otvoreni Centri izvrsnosti iz informatike i novih tehnologija

0
Foto: Vladimir Dugandzic / CROPIX

Na splitskom Medicinskom fakultetu  otvorena su tri Centra izvrsnosti za nadarene učenike. Centar iz matematike pokrenut je još prošle godine i  nastavlja s radom, a novost su dva nova Centra- iz informatike i novih tehnologija.

Centre će pohađati 330 učenika iz više od 70 osnovnih i srednjih škola s područja cijele županije.

Splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban istaknuo je da je odaziv učenika i mentora ove godine bio odličan. Izrazio je i svoja očekivanja od mladih darovitih učenika:

Moramo pronaći način kako zainteresirati djecu da ostanu u našoj županiji i da nastave svoje studiranje tu. Ovaj projekt je poput projekta ICT županije. Moramo otvoriti prostor da naša županija bude prepoznata kao županija otvorena za nove tehnologije i mlade ljude s vizijom i zato je moj primarni projekt u programu bio ICT županija. Za tri, četiri godine, bit ćemo sigurno najbolja i najkvalitetnija ICT županija u Hrvatskoj- rekao je Boban.

Prijavilo se gotovo 1200 učenika i više od stotinu mentora, ali nakon testiranja odabrano je njih 330 najdarovitijih.

Tomislav Đonlić, županijski pročelnik za društvene djelatnosti, rekao je da razvijaju sustav koji prati nadarene učenike i kroz koji će dodatno razvijati svoje kompetencije. Svaki Centar radi u prostoru srednje škole-domaćina, a za sve učenike je osiguran prijevoz, oprema i obrok.

Moramo biti otvoreni prema novim tehnologijama, mladim nadarenim ljudima i njihovim idejama. Kada govorimo o potencijalima Hrvatske, uglavnom se misli na prirodne ljepote i bogatstva, a često zaboravljamo jedan od naših najvećih potencijala, a to su mladi i nadareni ljudi, poručio je Đonlić te za iduću godinu najavio još dva Centra izvrsnosti i i to  iz prirodoslovlja i fizike.

 

U 65 osnovnih i četrdeset jednoj srednjoj školi, kojima je Splitsko-dalmatinska županija osnivač, obrazuje se više od 42 tisuće učenika. Iako su u prošloj godini bili među najuspješnijima u Hrvatskoj, nadarena djeca ipak nisu dovoljno prepoznata u odgojno- obrazovnom sustavu. Centri izvrsnosti trebali bi biti poticaj i drugim županijama za unaprjeđenje programa za nadarenu djecu.