Promjene u cjeniku korištenja sustava javnih bicikli

0
Foto: PR; splitparking.hr

Od ponedjeljka, 15. veljače nastupit će promjena u cjeniku korištenja sustava javnih bicikli, izvijestili su iz komunalne tvrtke Split parking.

Projekt REMEDIO, putem kojeg se EU sredstvima omogućavalo korisnicima 30 minuta besplatne vožnje za ‘pay as you go’ opciju, završio je u studenom prošle godine, ali ta opcija pola sata besplatno i dalje ostaje dostupna za sve korisnike godišnje pretplate i to za neograničen broj najmova u jednom danu, kao i do sada. Cijena za 30 minuta najma kod ‘pay as you go’ opcije ostaje ista, odnosno 5 kuna za klasične, a 10 kuna za električne bicikle, ali će se od ponedjeljka računati odmah od početka najma.

Ono što je važno napomenuti je da cijena sezonske pretplate ostaje nepromijenjena te i dalje iznosi 200 kuna za 365 dana, jedino će se sada ona u sustavu preimenovati u ‘godišnja pretplata’. Korisnici njome, kako je bilo i do sada, ostvaruju neograničen broj besplatnih vožnji do 30 minuta, a cijena za svakih dodatnih pola sata iznosi 5kn za klasične te 10 kuna za električne bicikle.

Uvode se i nove opcije pa će tako sada biti dostupna i tjedna pretplata koja će iznositi 100 kuna za sedam dana, a prvenstveno je namijenjena za posjetitelje i turiste koji dolaze u grad na određeno vrijeme. Još jedna novost koja će posebno razveseliti korisnike je ta da će svi oni sa tjednom ili godišnjom pretplatom s jednim korisničkim računom moći iznajmiti dvije bicikle istovremeno i voziti u paru. Pri tom pretplata vrijedi za jednu biciklu, dok se druga računa prema ‘pay as you go’ opciji. Postojeći korisnici mogu se javiti na info@nextbike.hr kako bi opciju aktivirali, a svi novoregistrirani automatski će je imati uključenu.

Riječ je o usklađivanju cjenika s ostatkom gradova u Hrvatskoj koji nude ovaj sustav. Neovisno o završetku EU projekta iz Split parkinga žele nastaviti poticati ovakav oblik prijevoza te je u tijeku veliko proširenje sustava koje će uskoro biti u potpunosti gotovo, a nakon kojeg će Split imati najveći broj dostupnih bicikli u Hrvatskoj te uskoro 51 postaju po cijelom gradu.

Cilj sustava javnih bicikli, pa tako i ovih izmjena, nije financijska zarada, već pružanje alternativnog oblika prijevoza i niza opcija od kojih svatko može odabrati što mu odgovara. Većinu sredstava ostvarenih kroz najmove i pretplate ulagat ćemo u održavanje i širenje sustava. Našim korisnicima cijena godišnje pretplate i dalje ostaje ista te će kao i do sada imati neograničen broj besplatnih vožnji do 30 minuta za svega 0,55 kuna po danu, što vjerujem da je izuzetno pristupačan oblik mobilnosti. S druge strane, sada smo već prešli 14.000 registriranih korisnika i imamo u prosjeku preko 400 najmova dnevno. Prezadovoljni smo brojem i reakcijama korisnika, no ovim izmjenama se nadam da ćemo dodatno doprinijeti zaštiti bicikli od vandalizama i uništavanja kojih je na žalost bio nezanemariv broj baš kod jednokratnih najmova gdje nije moguće utvrditi koji je korisnik prouzrokovao štetu. Kako se građani privikavaju tako i mi unaprjeđujemo uslugu, radimo redovno održavanje, rješavamo poteškoće i pratimo navike građana kako bismo adekvatno širili i popunjavali mrežu, rekao je Marko Bartulić, direktor Split parkinga.

Svi već registrirani korisnici koji još uvijek nemaju godišnju pretplatu, mogu je nabaviti u aplikaciji u rubrici ‘Opcije’ i kako je ranije navedeno nastaviti koristiti mogućnost besplatnih 30 minuta neograničen broj puta.

Cilj je i dalje nastaviti raditi na edukaciji korisnika i svih sudionika u prometu te poticati unaprjeđenje biciklističke infrastrukture u gradu. Bicikle su zdravije, brže i jeftinije prijevozno sredstvo u odnosu na sve druge dostupne opcije u Splitu.