SDP-ov Ante Franić: Kopilica će biti pokretač gospodarskog razvoja Splita

0
Foto: PR; SDP

Kandidat SDP-a za gradonačelnika Splita Ante Franić i čelnik splitskog SDp-a Goran Kotur održali su press konferenciju na ulazu na željeznički kolodvor u Kopilici.

Goran Kotur, predsjednik SDP-a Split je kazao: Masterplan koči razvoj Splita, pogotovo pogrešno zamišljena Oparina rivijera između škvera i Sjeverne luke. Tako se ograničava razvoj kvalitetne infrastrukture potrebne za osiguravanje ekonomskog razvoja Splita i pogoduje privatnim interesima nauštrb javnog interesa. Tražimo da Split bude ravnopravan i ima razvojne pretpostavke kao i drugi gradovi i sigurni smo da je to moguće ostvariti, ali ne uz ovakvu gradsku vlast i državnu vlast koja je maćeha Splitu.

Kopilica će biti pokretač gospodarskog razvoja Splita. Kako bi to postigli zaštitit ćemo od prenamjene i staviti u funkciju gospodarsku zonu. Ne trebaju nam parcelizirane površine gdje bi se bez ozbiljnog plana ubacila poneka zgrada isključivo u privatnom interesu. Kako bi gospodarska zona zaživjela, prioritet je izgradnja kvalitetne infrastrukture – cestovne, željezničke i lučke. Na Kopilici će biti moderan i funkcionalan željeznički kolodvor i moderna ro-ro luka. Pruga će biti dvotračna i elektrificirana i sufinancirana iz EU fondova. To je jednako važno za putnički i teretni promet, kao poticaj investicijama i održivom razvoju, rekao je Franić.

Dozvolite mi malu digresiju, vezanu uz informaciju da je kandidat HDZ-a Vice Mihanović dogovorio s ministrom Olegom Butkovićem uvođenje druge željezničke linije Split – Zagreb i Zagreb – Split. Ti tzv. Vicevlakovi označeni brojevima 1521 i 1522 su ustvari sezonski vlakovi koji će voziti tijekom srpnja i kolovoza, a ne stalno od 15. travnja kako je obećano iz HDZ-ove kuhinje u predizborne svrhe. To stoji u voznom redu za 2020./2021. i u prijedlogu voznog reda 2021./2022. HŽ putničkog prijevoza.  Ne samo da inzistiram na većem broj linija, već od Vlade tražim gradnju moderne pruge prema Splitu i Dalmaciji financirane iz EU fondova, kako bi splitska ekonomija ponovo prodisala. Podržavam razvoj održivog turizma što sam pokazao svojim prijedlozima, ali nećemo biti orijentirani isključivo na turizam, kaže Franić.

Naravno da Grad Split neće propisivati tko će se čime baviti na Kopilici. Ne bježim kao moji protukandidati od teme razvoja industrije kao teme. Industrija se uspješno razvija u svim zemljama u kojima se ozbiljno razmišlja o budućnosti. Moram naglasiti da se tu radi o suvremenoj industriji u skladu s najvišim standardima održivog razvoja, posebno zaštite okoliša. Tu spadaju i ICT industrija i kulturna i kreativna industrija. Na Kopilici i u cijelom gradu stavit ću veliki naglasak na javne i posebno zelene površine. Na području stanogradnje prioritet je POS u Hercegovačkoj ulici, za mlade obitelji, zaštićene najmoprimce i sadašnje stanare na Kopilici koji su trenutno u različitim pravnim odnosima s HŽ-om. Projekt se, s obzirom na to da tu postoji komunalna infrastruktura, može provesti u jednom mandatu. To je održivi razvoj u punom smislu te riječi, zbog toga što će se na Kopilici prožimati razvoj ekonomije, zaštita okoliša i socijalna osjetljivost. Kopilica će biti ključno područje održivog razvoja Splita, kazao je novinarima Ante Franić, SDP-ov kandidat za gradonačelnika Splita.