Šibenčanima za prijevoz u centru grada na raspolaganju električni automobili

0
Foto: www.sibenik.in

Kako pomiriti promet u pješačkoj zoni gradske jezgre, omogućiti poslovanje brojnih obrtnika i poduzetnika, a istovremeno ne narušiti kvalitetu života stanara? Odgovor će dati pilot projekt koji se u Šibeniku provodi do ožujka ova godine u sklopu projekta “Intermodal”.

Projekt je financiran sredstvima Europske komisije u okviru programa IPA Jadranske prekogranične suradnje, ima više partnera, jedan od njih je i Splitsko-dalmatinska županija, dok je vrijednost dijela projekta kojeg provodi Grad Šibenik 200 tisuća eura.

Pilot projekt prijevoza u povijesnoj jezgri Šibenika provodi Gradski parking koji je nabavio, za sada, dva automobila na električni pogon:
Jedan mali osobni autromobil na električni pogon za prijevoz gostiju, ljudi  i drugi mali gospodarski elektroautomobil koji ima prtljažnik za prijevoz tereta , koji će  omogućiti recimo  prijevoz građevinskog otpada .Pilot projekt traje do 18.ožujka i za sve korisnike će biti potpuno besplatan.
predstavio nam je projekt šibenski gradonačelnik Željko Burić.

Bit će jasno istaknuti info punktovi na kojima će biti brojevi besplatnih telefona i mobitela, kao i na samim automobilima, na koje će ih građani moći naručiti. Usluga će se vršiti od 7 do 21 sat, a mi ćemo prema realnim potrebama to modificirati.

To će pomoći poduzetnicima kod prijevoza robe i opreme do trgovina i ureda, a iznajmljivačima i hotelijerima za prijevoz prtljage gostiju, dok će građani uslugu vjerojatno najčešće koristiti za dostavu većih predmeta, potrepština za kućanstvo, tehničke robe …Besplatan broj na koji sve to mogu dogovoriti je 091 120 1026.

Gradski prijevoz električnim automobilima će se nastaviti i nakon što pilot projekt završi, a o modalitetu će se odlučiti naknadno, iako gradonačelnik ističe kako im nije namjera povećavati troškove građanima koji tu žive ili rade:
Mi smo najatraktivniju gradsku jezgru proglasili najjeftinijom , petom zonom gdje svi, ugostitelji, obrtnici  i građani plaćaju najnižu komunalnu naknadu.Cilj nam je privući  i ljude koji tu žele živjeti, ali i vlasnike ugostiteljskih, trgovačkih i drugih obrtničkih radnji , dakle nije nam cilj njima povećavati troškove.

Na tu namjeru veže se i izvedbeni projekt rekonstrukcije Poljane u centralni gradski trg s podzemnom garažom na tri etaže s ukupno 270 parkirnih mjesta.

U Šibeniku raste broj smještajnih kapaciteta , sada ih je 1200 u malim butique hotelima kao i u disperziranom hotelu, a prve goste će ove sezone primiti i otok Obonjan, te će jedna etaža podzemne garaže biti namijenjena upravo poduzetnicima.

Šibenski dio projekta “Intermodal” je i povezivanje šibenskih tvrđava s gradskim četvrtima, te prijevoz putnika na otoke Kaprije, Zlarin i Žirje koji također čine područje grada.