Supružnici spašeni u šoltanskom kanalu

0
Foto: pixabay.com

U Splitskom akvatoriju poduzeta koordinira spasilačka akcija manjeg intenziteta prema havariranoj jedrilici.

Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) izvijestila je resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture o poduzetoj spasilačkoj akciji prema havariranoj jedrilici u Splitskom području nadzora sigurnosti plovidbe.

Spasilačka akcija pokrenuta je sinoć, 14. svibnja u 22.20h, kada su službenici MRCC Rijeka zaprimili poziv pogibelji od dvočlane posade sa privatne jedrilice, nakon što su tijekom plovidbe sa sjeverne strane otoka Šolte primijetili kvar kormila i potpunu nemogućnost daljnjeg manevriranja. Budući da je jedrilica ostala plutati u području intenzivnog pomorskog prometa postojala je vrlo visoka opasnost od eventualnog sudara sa drugim plovilima u prometu, stoga je o događaju obaviještena Lučka kapetanija Split, čiji službenici su odmah isplovili prema poziciji havarirane jedrilice, kamo su stigli u 00.55h. Sa jedrilice je evakuirana neozlijeđena dvočlana posada, skipper te ujedno vlasnik plovila, T.H. i njegova supruga kao drugi član posade, oboje državljani Republike Njemačke.

Na poziciji pronalaska obavljen je pregled havarirane jedrilice ‘Titus’, tipa katamaran dužine 13 metara, njemačke zastave, kojim je utvrđeno kako ista ne prima more u potpalublju, niti je uočeno onečićenje mora na poziciji, nakon čega je spasilački brod LK Split havariranu jedrilicu uzeo u tegalj u luku Rogač, na otoku Šolti, gdje  je jedrilica osigurana na vezu u 01.40h, čime je akcija uspješno okončana.

U okviru očevida službenici Lučke kapetanije Split uzeli su izjave dvočlane posade o tijeku događaja tijekom njihove plovidbe, a koji su izjavili da su prije kvara upravljačkog mehanizma pokušali isploviti iz mjesta Krknjaši, otok Drvenik, no prilikom dizanja sidra uslijedio je jači udar vjetra (inače je prognoza vjetra u tom dijelu akvatorija bila do razine 3) te se dogodilo ‘oranje’ sidrom po dnu mora, što je otežalo manevriranje i jedrilica se krmenim dijelom nasukala u plićini između Drvenika i Krknjaša Malog. Prilikom nasukanja teže su oštećena oba brodska kormila, a koja su nedugo potom tijekom plovidbe u potpunosti otkazali i jedrilica ostala plutati Šoltanskim kanalom bez nadzora.