Umjetnost bez granica: Izvedena opera Krunidba Popeje

0
Foto: mestrovic.hr

U Splitu je u sklopu ciklusa Umjetnost bez granica, sinoć izvedena opera Krunidba Popeje talijanskog skladatelja Claudia Monteverdija.

Opera je postavljena  u sklopu međunarodnog studentskog projekta „Musica perpetua“, a obuhvaća suradnju Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu, Muzičke akademije Sveučilišta u Ljubljani, Filozofskog fakulteta u Splitu te Škole likovnih umjetnosti Split, s udrugom Prokultura i Glazbenom školom Josipa Hatzea u Splitu, uz podršku Hrvatsko-talijanske kulturne udruge Dante Alighieri Split.

– Izvedba ove opere je ogledni primjer kako međusobno surađujući studenti i mladi mogu postići odličan rezultat na sveopće zadovoljstvo. Čestitam solistima, zboru, orkestru i svima ostalima koji su sudjelovali u večerašnjem događanju. Pokazali su da je pred njima blistava budućnost. – zamjenik predsjednika Komisije grada Splita za suradnju s mladima doc. dr. sc. Joško Markić.

Ovim projektom organizatori su željeli ukazati i na nedostatak međunarodne suradnje studenata na umjetničkom području te nedostatak projektne suradnje među sastavnicama Sveučilišta na umjetničkom području, ali i s drugim obrazovnim sastavnicama te kulturnim udrugama i institucijama grada Splita. Opera je izvedena u Galeriji Meštrović.

U naslovnim ulogama nastupili su Ana Marija Paladin (Poppea), Stefany Findrik (Nerone), Gabrijela Deglin (Ottavia), Marijo Krnić (Seneca), Ani Škorić (Arnalta), Marin Vitas (Ottone/Valetto), Kristina Svalina (Drusilla) i Dada Kladenik (Nutrice) uz Komorni orkestar UMAS-a i Akademski pjevački zbor Sveučilišta u Splitu „Silvije Bombardelli“ pod vodstvom Anamarije Tadin.

Umjetnički voditelj cijelog projekta je dirigent, izv. prof. Egon Mihajlović, njegov asistent je čembalist Branimir Rezić, dok je mentorica solista operna pjevačica, docentica Terezija Kusanović, a voditeljica cjelokupnog projekta je mag. art. i studentica posljednje godine solo pjevanja Ana Marija Paladin. Samoj izvedbi prethodila je dvotjedna edukacija pod mentorstvom prof. Mihajlovića, predstojnika odjela za ranu glazbu na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Ljubljani, unutar koje su mladi glazbenici stjecali nova znanja i vještine s područja barokne tehnike, stilistike, ornamentacije i interpretacije.