Veliko probno testiranje – maturanati bolji iz hrvatskog, znatno lošiji iz engleskog

0
Foto: PR

U odnosu na prošle godine, značajno je pala uspješnost rješavanja ispita iz engleskoga jezika (za čak 13 postotnih bodova), predmeta s kojim maturanti tradicionalno imaju najmanje problema, dok se poboljšanje rezultata vidi na ispitu iz hrvatskoga jezika (10 postotnih bodova bolji rezultat). Matematika je i dalje najveća prepreka maturantima te na probnim ispitima iz ovog predmeta i dalje ostvaruju najlošije rezultate u usporedbi s drugim predmetima.

Istovremeno, 33 posto učenika izjavilo je kako se u ovom trenutku još uvijek nisu počeli spremati za važan ispit državne mature, a samo 9 posto smatra ih se vrlo dobro ili odlično pripremljenima.

Oko 3000 maturanata pisalo je probne ispite koje je početkom ožujka u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Osijeku, Puli, Zadru, Dubrovniku, Šibeniku i Varaždinu organizirala Algebra, u sklopu najvećeg nacionalnog testiranja spremnosti za ispit državne mature. Kao i ranijih godina, maturanti su probnim ispitima pristupali besplatno i dobrovoljno. S obzirom na način na koji se probni ispiti provode kao i podatak o brojnosti maturanata koji pokazuju interes za ovaj projekt, projekt probnih ispita može se smatrati vrlo relevantnim na nacionalnoj razini te pokazuje realno stanje znanja kod maturanata otprilike mjesec do dva prije važnog ispita državne mature.

Kao i uvijek, matematika se smatra najzahtjevnijim predmetom, kojeg se maturanti najviše pribojavaju i za kojeg se najduže pripremaju. Budući da je čak trećina maturanata, koji su pisali probne ispite, izjavila da se još nisu ni na koji način počeli pripremati za državnu maturu, tada je moguće i da engleski još nije došao na red. Sad kad su učenici dobili uvid u stvarno stanje i vjerujem da će početi s kvalitetnim pripremama, izjavio je Toni Milun, profesor matematike na Visokom učilištu Algebra, koji je sudjelovao u pripremi probnih ispita mature iz matematike.

U anketi koja je provedena među maturantima nakon završetka probnog testiranja, njih 99 posto ponovno je izjavilo kako ovakvu aktivnost smatraju iznimno korisnim te se na nju rado odazivaju jer učenicima omogućava da na vrijeme procijene svoju razinu znanja te se stoga mogu bolje pripremiti za predstojeći, važan ispit državne mature.