Vlada donijela odluku : Krajem lipnja pečati odlaze u povijest

0
Foto: www.vlada.hr

Na današnjoj sjednici Vlada je donijela Zaključak o reformskoj mjeri ukidanja upotrebe pečata, a također je osnovala i radnu skupinu za praćenje provedbe ukidanja pečata, na čijem čelu je Jakša Puljiz.

Tom mjerom, jednom od njih 60 iz paketa reformi, Vlada nastoji poboljšati poslovnu klimu tako što želi ukloniti sve admistrativne barijere u Hrvatskoj.

Premijer Tihomir Orešković je  pečat nazvao “reliktom prošlosti” , te istaknuo kako je  Hrvatska jedna od tri države u Europi koje ga još uvijek koriste:
Tko god ga ima, može ga stavit u ladicu za uspomenu.

Odluka o ukidanju pečata donijet će velike uštede, istaknuo je ministar gospodarstva Tomislav Panenić, ali i pomoći modernizaciji i jednostavnijem poslovanju, kao i poboljšanju usluga tijela državne uprave građanima. Odluka za poduzetnike stupa na snagu krajem lipnja , pojasnio je  na konfereciji za medije nakon sjednice Vlade:
Pokrenuli smo proceduru za ukidanje pečata i očekujem da će već do kraja lipnja svi akti biti doneseni. Ne samo da smanjujemo opterećenje poduzetnika , već i dajemo punu potporu. Otvoren je novi natječaj, javni poziv je već upućen, 100 milijuna eura za istraživanje i razvoj.Prema tome ova Vlada ima nacionalni program reformi i provodi ga.

Zaključak o pokretanju reformske mjere ukidanja upotrebe pečata obavezan je za sva ministarstva, a ugovori između dvije fizičke osobe i dalje bi se ovjeravali kod javnog biljženika.

Vladinu odluku pozdravljaju poslodavci. Izvršna direktorica HUP -ovog regionalnog ureda u Splitu, Vesna Ivić Šimetin:
Pozdravljamo svaku promjenu koja olakšava poslovanje poduzetnika i modernizaciju javne uprave i uvođenje elektronskog poslovanja.

Naročito korisnim smatraju primjenu  načela   “only once” prema kojem tijela javne vlasti ne smiju više puta tražiti isti podatak od iste osobe.

U hrvatskoj poslovnoj praksi uobičajena je upotreba pečata trgovačkih društava i obrta, no sada će umjesto njih vrijediti elektronski potpis, rekla nam je Ivić-Šimetin:
Važno je da ćemo imati elektronsku bazu i postupke i to će svakako uštedit vrijeme poslodavcima tako da se oni mogu posvetiti poslu, a ne dostavljanju obrazaca, traženjem pečata, papira . Stvoreni su preduvjeti s uvođenjem OIB-a, JOP obrazaca, a ako su ostale  zemlje EU i svijeta uvele i to funkcionira u praksi, nema razloga da to ne funkcionira i u Hrvatskoj. Bit će možda malo uhodavanja, ali ljudi će se privikniti.

Danas osnovano povjerenstvo  će analizirati provedbu ove odluke i moguće probleme. Osim Jakše Puljiza, glavnog koordinatora za Europski semestar i strukturne reforme, u njemu sjede i predstavnici Ureda za zakonodavstvo, Agencije za investicije i konkurentnost, Hrvatske udruge banaka , te Hrvatske udruge poslodavaca.