Ženski sport u medijima

0

Agencija za elektroničke medije objavila je Preporuke koje imaju za cilj povećanje udjela ženskog sporta u elektroničkim medijima. Tim povodom razgovarali smo s jednom od autorica, potpredsjednicom Hrvatskog olimpijskog odbora Moranom Paliković Gruden.

‘Akcija je počela sa istraživanjem koje je Agencija radila sa još 7 zemalja u okviru Mediteranske mreže o stanju ženskog sporta. Ta istraživanja su pokazala da loše pratimo ženksi sport u elektroničkim medijima, bili smo na nešto više od 3 posto dok su neke od zemalja bile na 11 posto.

Objavom rezultata postalo je jasno da je potrebna hitna akcija kako bi se situacija popravila. Pozvan je Vladin Ured za ravnopravnost spolova i dogovoreni zajednički ciljevi. Rezultat pregovora bila je kampanja u kojima javnost upozoravamo na važnost ženskog sporta i važnost promocije sporta kao oblika djelovanja za mlade djevojke i žene.Newki mediji su nakon kampanje povećale minutažu u kojima prate ženski sport, posvećene su mu i emisije, to znači veći interes i dobija se neki rezultat. 

Kampanja za promociju ženskog sporta će se nastaviti, a već su poznati i sljedeći koraci. Dogovorili smo se da ćemo se koncentrirat na medije jer marketinška sredstva bez medijske podrške ne dolaze u ženski sport pa je i to važno za razvoj ženskog sporta.’

Vijeće za elektroničke medije angažiralo je novinarke Romanu Eibl i Deu Redžić te novinara Marina Šareca. U izradi Preporuka za elektroničke medije sudjelovali su i članovi Vijeća Vanja Gavran i Anita Malenica.

Povećanje udjela ženskog sporta, izjednačavanje njegove prezentacije s muškim, angažiranje novinara i komentatora zainteresiranih za ženski sport, angažiranje više žena u sportskim redakcijama i bolje korištenje marketinškog potencijala sportašica neke su od Preporuka.

‘Po rezultatima koje su naaše sportašice postigle mi smo vrlo visoko na ljestvici, ali po infrastrukturi koju koriste nismo baš pri samom vrhu, a ni blizu europskog prosjeka nismo u ulaganju marketinških sredstava i prenosa.

U Francuskoj je regulirano da radijske i televizijske kuće koje kupuju prava prijenosa muškog sporta istovremeno kupuju i prava za ženski sport,’ navela je kao primjer Paliković Gruden.

U nas se uvriježilo mišljenje da je muški tenis zanimljiviji od ženskog i da je muški rukomet zanimljiviji od ženskog. Danas je velika akcija u svijetu da se prisili kuće koja kupuju televizijska prava da kupuju jedan i druga u paketu.

Hrvatske sportašice poput Janice Kostelić, Blanke Vlašić i Sandre Perković velike su medijske zvijezde, ali ženski nogomet, vaterpolo i rukomet po svom statusu puno zaostaju za muškim.

Jedna od preporuka je i izbjegavanje rodnih stereotipa i seksizama. Mediji se, primjerice, puno više bave izgledom i modnim stilom Sandre Perković nego Stipe Žunića. Moramo mijenjati tu sliku.

U pripremi je internetski portal Žene i mediji,’ otkrila nam je za kraj Morana Paliković Gruden. ‘Proraditi će 01. lipnja.Nadam se da će to pomoći da osvijetlimo te vrijedne žene i sportašice za koje ne znamo da se bave nekim sportovima kao što su mačevanje, šah, stolni tenis. Mislim da je u redu i da elektronički mediji pridonesu da one budu prepoznate u javnosti.’