Krstulović Opara i Franković protiv najezde taksista

0
Foto: pixabay.com

Splitski i dubrovački gradonačelnici Andro Krstulović Opara i Mato Franković sastali su se u Banovini. Traže izmjene i dopune Zakona o cestovnom prometu kojima će se ističu dokinuti negativni efekti liberalizacije taksi usluga u Splitu i Dubrovniku. Optimalan broj taksija u Splitu je 650, a u Dubrovniku 500, a u oba grada ih je sada po tri tisuće.

Namjera im je od Vlade i Sabora Republike Hrvatske, prilikom izmjena i dopuna Zakona o cestovnom prometu koje se planiraju u studenom ove godine, zatražiti potrebne izmjene na način da se gradovima s UNESCO zaštićenim jezgrama omogući autonomno reguliranje broja autotaksi vozila na svom području, kako bi se povećala kvaliteta usluge i smanjio pritisak na prometnice. Zajednički tekst izmjena i dopuna Zakona o cestovnom prometu uputit će Saboru i Vladi do kraja kolovoza.

Dubrovački gradonačelnik Mato Franković rekao je kako je činjenica da je Zakon o liberalizaciji autotaksi tržišta na području Republike Hrvatske imao snažne efekte: – On je u startu zamišljen kao zakon koji će prvo smanjiti gužve te potom osigurati povoljniju uslugu korištenja autotaksi prijevoza za sve građane, ali i za posjetitelje. Ni jedan ni drugi efekt se nije dogodio ni u Dubrovniku ni u Splitu – dva grada pod zaštitom UNESCO-a koji su pod enormnim pritiskom taksi vozila. Nastavio je kako je u Dubrovniku trenutno oko tri tisuće taksi vozila, a prije liberalizacije bilo ih je oko 220, no usluge su i dalje preskupe.

Nacrt natječaja koji bi trebao omogućiti pristup taksi stajalištima u Splitu je napravljen, najavio je Krstulović Opara: – Kaos se stvara na autobusnim stanicama, zatim imamo vozače koji Split ne poznaju, a došli su zaraditi. Neka zarade, samo će raditi po našim pravilima – nemoguće je da se zaustavljaju gdje im padne na pamet, a u kontaktnu zonu grada ući će samo s našom dozvolom. U Splitu također imamo oko tri tisuće taksi vozila u ovom trenutku, što je previše, prema našim prvim procjenama optimalan broj je oko 650. Sigurnost prometa i naših građana mora biti prioritet, daleko ispred profita, zaključio je Krstulović Opara.

S njihovom inicijativom upoznat je resorni ministar Oleg Butković.  Poručio je da će sjesti za stol iza godišnjih odmora i napraviti analize. Nijedan zakon nije nepromjenjiv ako donosi  bolje rješenje za bilo kakav problem, poručuje Butković.