U Split do kraja godine stižu i taksiji udruge “Zeleni taksi Split”

0

Dolaskom konkurencije, iako nelegalne po važećim zakonima i propisima , probudilo se tržište taksi usluga u Splitu.

U osnivanju je udruga “Zeleni taksi Splita”, koja će Splićanima ponuditi, kažu, kvalitetan, jeftin i legalan taksi. Do kraja ove godine na ulice će izaći 15-ak vozila s prepoznatljivim zelenim logom, rekao nam je predsjednik udruge, Jurica Prgomet:
Ovdje se radi o udruženju taksista koji imaju legalne dozvole Grada koji funkcioniraju po modernim principima. Djelujemo zajednički , želimo da taksi za Splićane bude jeftin, vozila budu uredna, a vozači uniformirani. Ne možemo imati problema sa zakonom , jer djelujemo u skladu s važećim propisima Grada Splita i drugih tijela, te naravno Zakon o prijevozu u cestovnom prometu.

Ne samo što su legalni, oni su i konkuretni, tvrdi Prgomet . Mladi i profesionalni vozači, koji su dobili dozvole Grada za obavljanje autotaksi prijevoza na zadnjem natječaju, najavljuju cijene niže od postojećih za 20 do 50 posto:
Trenutna cijena je 6 kuna kilometar, 6 kuna start. Splićani će dobijati i tzv. karticu pogodnosti za one koji se češće voze taksijima udruge. Kada naručite taksi znate koji će vam taksi doći i po kojoj cijeni. Dobijate profesionalnog vozača taksija koji zna sve adrese u Gradu. “Uber” i “Cameo”  to trenutno nemaju.

Do njih se može ili putem poziva ili preko aplikacije za “pametne “mobitele, bit će tu i novi call centar, a svi vozači su ujedno vlasnici obrta i vozila. Svi imaju završenu prometnu školu i položen ispit poznavanja grada. Koriste i englesku verziju imena udruge – “Go green”, jer preko 70 posto njihovih vozila su hibridna vozila koja su ekološki prihvatljiva.

Nisu protiv liberalizacije tržišta o čemu će na inicijativu tvrtke “Cameo” raspravljati splitski vijećnici na sjednici Vijeća u idući ponedjeljak , ali moraju vrijediti jednaka pravila:
Grad Split može donijeti odluku da raspisuje natječaj za recimo 500  vozila , ali da jedan obrt ili tvrtka imaju ili dva vozila, jer zašto bi jedna tvrtka došla na tržište sa 100 vozila , rušila cijene i uništavala prihode taksistima. Doveli ste konkurenciju, ali spriječili da jedan tvrtka zauzme cijelo tržište. Vijećnici moraju biti oprezni u načinu provođenja liberalizacije tržišta, jer bez kontrole rada i zapošljavanja vozača i njhovih plaća , mogu se stvoriti veliki problemi.

Predsjednik udruge Prgomet nada se da će njihovi predstavnici moći doći na sjednicu Vijeća19.prosinca i splitskim vijećnicima objasniti zašto i u liberalizaciji tržišta mora postojati mjera.