Ministrica Divjak za RD: Preporučujem Lori Vidović da se bolje informira

0

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak za Radio Dalmaciju govorila je o ‘Školi za život’ ali se i osvrnula na kritike pučke pravobraniteljice Lore Vidović poručivši joj da se bolje informira!

Ministrica Divjak i njezin glavni savjetnik Marko Košiček na splitskom Medicinskom fakultetu sastali su se s ravnateljima osnovnih i srednjih škola s područja Splitsko- dalmatinske županije s obzirom da ove jeseni u sve hrvatske osnovne škole ulazi ‘Škola za život’. Plan je posjetiti i ostale županije.

U ‘Školi za život’ od rujna prošle godine  sudjeluje 74 škole. Prema programu, od sljedećeg početka školske godine Škola za život trebala bi ući u sve škole u Hrvatskoj. S resornom ministricom obrazovanja Blaženkom Divjak razgovarali smo o tomeosvrnula se na to ali i na prve pokazatelje nakon nekoliko mjeseci provođenja eksperimentalnog programa Škole za život.

‘Nama je eksperimentalni program pokazao da je kurikuralna reforma koja je bila u eksperimentalnom programu vrlo dobro ocijenjena. Svi ti rezultati su dostupni na web stranicama ‘Škole za život’ i mogu se provjeriti. Tisuće i tisuće nastavnika, suradnika i ravnatelja je odgovaralo na pitanja. Pokazuje se da su i motivirani i da su učenici zadovoljni. ono što ćemo također još provjeriti što je sa novim kompetencijama i ishodima učenja za učenike.’

Ministarstvo znanosti i obrazovanja dobilo je financijska sredstva od Europskog socijalnog Fonda. Zajedno sa sredstvima iz državnog proračuna radi se od novčanom iznosu od oko 2 milijarde kuna što bi značilo milijun i pol kuna po svakoj školi. Tu je uključena edukacija za nastavnike, učitelje, suradnike, ravnatelje škola, opremanje škola, opremanje laboratorija za fiziku, matematiku, prirodu, likovni , tehnički.

Sredstva će biti uložena i u kupnju tableta za sve više razrede osnovne škole i kupnje određenog broja tableta po učionici za niže razrede osnovne škole prema čemu bi četiri učenika koristila jedan tablet. Iako su te najave izazvale pažnju javnosti, ministrica Divjak tvrdi – ta odluka je svrsihodna!

‘Temljem rezultata iz eksperimentalnog programa iz ovih 74 škole i međunarodnih usporedbi pokazalo se da digitalizacija mora jasno pratiti uzrast učenika. Pa je u prva 4 razreda naglasak na razvoj grafomotorikom, mora se puno više raditi manuelno.’

Osvrnula se i na najave da će se područne škole sa manjim brojem đaka pridruživati matičnim školama. Kazala je da se radi o smjernicama temeljem kojih osnivači rade mrežu škola. ‘Dobro je da se okrupnjava, da se manja matična škola poveže s nekom većom matičnom školom pa da postane područna škola pa da na taj način mreža bude kompaktinija i na taj način imamo puno veću iskoristivost ljudskih resusa.’

Ministrica Divjak za Radio Dalmaciju komentirala je i nedostatak studentskih smještaja općenito, a posebice u turističkim gradovima kao što je Split. Tvrdi da skraćivanje akademske godine nije adekvatno rješenje. ‘Mi smo na razini države uložili premko milijardu kuna na pojačanje i povećanje studentskog smještaja u Hrvatskoj i još ima prostora da se to nadoknadi. U Dubrovniku se radi studenstki dom, u Splitu je obnovljeno, treba još vidjeti što se još može napraviti, koristili smo europska sredtva i to je rješenje.’

Odgovorila nam je i na pitanje planira li se smanjiti upisne kvote za fakultete humanističkih znanosti koji trenutno nisu toliko traženi na tržištu rada, a s druge strane povećati upisne kvote za STEM zanimanja. ‘Na tom tragu je i odluka Vlade iz rujna prošle godine temleljem koje sada pregovaramo i sklapamo ugovore sa sveučilištima da se , u skladu sa svojom autonomijom ali i odgovornošću sa obvezama prema porezim obvezicima, restrukturiraju na način da se osuvremene studijski programi i da se veće kvote daju tamo gdje postoje veće potrebe.’

Zabrinjavajući je i podatak da se broj učenika u hrvatskim školama u posljednjih 6 godina smanjio za 40 posto. Kako kaže ministrica Divjak za to postoje dva razloga – jedan je pad nataliteta, a jedan iseljavanje obitelji. Kako bi zadržali ljude u Hrvatskoj, poručuje Divjak, moramo ispuniti nekoliko faktora. Prvo je kvalitetno radno mjesto! ‘Veći naglasak treba staviti na propulzivne indsudstrije koje daju dodane vrijednosti, drugo da su dobri uvjeti stanovanja i rada.’

Osvrnula se i na pritužbe pučke pravobraniteljica Lore Vidović koja je u svom izvješću navela da se ‘Škola za život ‘ provodi parcijalno, ali i da nije u skladu sa strategijom obrazovanja. ‘Ja bi preporučila gospođi da malo bolje pročita i više se uputi, pozivam je na sastanak da malo prođemo te teme, jer to je isto njezina odgovornost da se više informira pa da možemo raspraviti. Ja sam sigurna da radimo sveobuhvatno i uzimamo u obzir sve ono što je do sada napravljeno, temeljimo se i na kurikularnim dokumentima i Strategiji ali i unaprijeđujemo.’