Nikad snažnija potvrda da je ULTRA Europe jedan od najznačajnijih festivala elektroničke glazbe u Europi

0
Festival ULTRA Europe zaključio je svoje jedanaesto izdanje zadržavši kontinuitet u visokoj posjećenosti i međunarodnoj prisutnosti jer je više od 145.000 posjetitelja iz preko 120 zemalja svijeta tijekom sedam dana programa prošlo kroz vrata festivala slaveći glazbu i zajedništvo.

Uz brojne svjetske glazbene premijere, ekskluzivne nastupe i festivalske debije, ovogodišnje izdanje dodatno je pozicioniralo ULTRA Europe kao značajnu glazbenu platformu koja okuplja najtraženija imena elektroničke scene i označava početak ljeta. Mnogi DJ-i prepoznali su Hrvatsku i ULTRA Europe kao ključnu pozornicu za predstavljanje novih pjesama i projekata te povezivanje s fanovima iz cijeloga svijeta. ULTRA Europe je time dodatno učvrstio svoj status najvećeg međunarodnog glazbenog događanja u Hrvatskoj i jednog od ključnih festivala u Europi. S najavom dvanaestog izdanja, koje će se održati od 10. do 12. srpnja 2026. godine na Parku Mladeži, festival nastavlja širiti svoje okvire, razvijati nove produkcijske i programske formate te hrabro graditi budućnost.

 

Foto: Mateo Mucnjak

Jedino europsko izdanje globalne ULTRA Worldwide obitelji tijekom sedam dana okupilo je više od 145 000 Ultranauta. Ta brojka obuhvaća kumulativan broj posjetitelja trodnevnog festivala u splitskom Parku mladeži, kao i svih događanja unutar koncepta Destination ULTRA – uključujući partije u Bolu, Milni i na Visu, ali i brojne boat partyje. Ovi rezultati potvrđuju da festival i nakon jedanaest godina uživa snažnu podršku publike te zadržava stabilnu visoku razinu posjećenosti. Posjetitelji su u Hrvatsku stigli iz više od 120 zemalja svijeta, a domaći su se Ultranauti ove godine po prvi put našli na samom vrhu što potvrđuje sve snažniju povezanost hrvatske publike s festivalom. Slijede Španjolska, SAD s najvećim porastom broja gostiju u odnosu na prethodne godine, Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Njemačka, Australija, Norveška, Poljska i dr. Posebno se bilježi i rastući interes iz azijskih zemalja te prisutnost gostiju iz udaljenih destinacija.

Foto: Andro Tasovac

Dodatnu vrijednost i međunarodni značaj ovogodišnjeg izdanja donijele su brojne glazbene ekskluzive – od svjetske premijere B2B seta Adama Beyera i Mau P-a, preko nastupa iznenađenja Martina Garrixa tijekom Alessovog seta i svjetske premijere pjesme „Inside our hearts“ te novih izdanja koje su publici premijerno predstavili i Hardwell i Willy William. Ovi trenuci nisu bili samo glazbene poslastice, već i jasan pokazatelj da najveća imena elektroničke scene sve češće biraju upravo ULTRA Europe kao prostor za svoje najvažnije nastupe, čime on vjerno zauzima poziciju europskog pandana festivalu ULTRA Miami i potvrđuje status jedne od ključnih svjetskih glazbenih platformi.

Foto: Julien Duval

Osim glazbenog doživljaja, velik dio ULTRA Europe iskustva čini i vizualna komponenta, koja svake godine podiže produkcijske standarde na novu razinu. Glavna pozornica bila je visoka 23 metra i široka 72 metra, a obložena s više od 580 m² LED ekrana, dok je RESISTANCE konstrukcija, dužine 55 i širine 30 metara, uključivala 120 motoriziranih jedinica koje su pokretale masivni aluminijski okvir s video zidom i 135 m² LED ekrana. Poseban efekt stvoren je kroz više od sat vremena pirotehnike tijekom tri dana festivala, uključujući više od 2400 pirotehničkih artikala i 1800 litara tekućine za plamene efekte na glavnoj pozornici pri čemu je korištena tzv. “no debris” tehnologija koja jamči maksimalnu sigurnost posjetitelja. Vizualni identitet dodatno su oblikovala 688 komada rasvjetne opreme na glavnoj pozornici i više od 480 elemenata na RESISTANCE pozornici. Cijela se produkcija logistički oslanjala na desetke kamiona opreme, potvrđujući još jednom status ULTRA Europe kao jednog od najsuvremenijih i tehnički najzahtjevnijih festivala u ovom dijelu svijeta.

Foto: Julien Duval

Posjetitelji festivala u Splitu ove su godine svojim dolaskom znatno nadmašili prošlogodišnju potrošnju, donoseći značajan poticaj lokalnoj ekonomiji. Prema podacima Porezne uprave, u sektoru ugostiteljstva u Splitu zabilježena je potrošnja od više od 9 milijuna eura, što predstavlja porast od gotovo 8% u odnosu na prošlu godinu. U maloprodaji su ostvaren promet veći od 24 milijuna eura, a zabilježeno je više od 3 milijuna eura prihoda od smještaja. Trend rasta u svim sektorima pokazuje da ULTRA Europe ostaje važna pokretačka snaga urbane i turističke potrošnje grada Splita, s izravnim koristima za lokalne djelatnike, obrte i pružatelje usluga.

Foto: Andro Tasovac

Festival je iz medijske perspektive pratilo preko 300 akreditiranih domaćih i inozemnih novinara. Osim na terenu, ULTRA Europe 2025 ostvarila je snažan učinak i u digitalnom prostoru. Službeni kanali komunikacije na društvenim mrežama festivala bilježe više od 57 milijuna jedinstvenih impresija čime se opetovano potvrđuje status profila ULTRA Europe kao jednog od najaktivnijih korisničkih profila u regiji. Tijekom trodnevnog festivala, publika je mogla pratiti nastupe izvođača putem live prijenosa na YouTubeu, Facebooku i TikToku, gdje je ukupno ostvareno više od 6,59 milijuna impresija i 1,7 milijuna pregleda. Među najgledanijim video sadržajima našli su se setovi Armina van Buurena, Hardwella i Maddixa, čiji su setovi ostvarili ukupno 2,43 milijuna impresija i više od 230.000 pregleda, a set Martina Garrixa sam broji oko 400 milijuna pregleda. Ove brojke nastavljaju rasti iz dana u dan, zahvaljujući dostupnosti sadržaja na službenim kanalima festivala i izvođača, čije objave dosežu milijune fanova diljem svijeta. Posebno je impresivan podatak da je prosječno trajanje gledanja na YouTube prijenosu iznosilo više od 19 minuta, što jasno pokazuje visoku razinu angažiranosti publike i stvarni interes za sadržaj festivala u stvarnom vremenu.

Foto: Nicolai Semrau

Organizacijska infrastruktura festivala ULTRA Europe i ove je godine funkcionirala besprijekorno zahvaljujući velikom broju angažiranih ljudi i dobro koordiniranim timovima. Na dnevnoj razini, za čistoću festivalskog prostora brinulo je 75 djelatnika u tri smjene, dok je 30 djelatnika splitske Čistoće bilo zaduženo za okolne gradske ulice i područje oko stadiona. U raznim operativnim i logističkim ulogama, tijekom festivala je sudjelovalo i više od 400 studenata, koji su bili angažirani na poslovima skeniranja ulaznica, ugostiteljstva, zaštite i hostesiranja što pokazuje i pozitivan društveno-ekonomski utjecaj festivala na lokalnu zajednicu. Kada je riječ o sigurnosti i zdravlju posjetitelja, zabilježen je minimalan broj ozbiljnih intervencija, točnije samo četiri prijevoza u bolnicu tokom tri dana festivala. S obzirom na broj posjetitelja, ovi podaci potvrđuju visoku razinu sigurnosti i pripremljenost svih službi uključenih u organizaciju događanja. Ovi podaci potvrđuju da je ULTRA Europe jedno od najsigurnijih događanja ove veličine, a organizatori će i dalje ulagati velike napore kako bi festival bio još sigurnije na svim razinama te kako bi iskustvo za sve posjetitelje bilo još bolje u budućnosti.

Foto: Andro Tasovac

Koncepet Destination ULTRA ove je godine još snažnije pokazao kako lokalne otočke lokacije mogu postati svjetske glazbene pozornice vrijedne pažnje. Nova destinacija Olife Beach u Milni savršeno je spojila mediteranski ambijent i suvremeni festivalski duh stvarajući jedinstvenu kulisu za novo izdanje ULTRA Beach partyja. Među izvođačima se posebno izdvojio Afrojack, koji nije krio uzbuđenje jer je na pozornicu stigao čak dva sata prije svog službenog nastupa, a atmosferu je podijelio i sa svojom globalnom publikom putem live prijenosa na vlastitim društvenim mrežama gdje omogućio da festival i njegove afro house setove dožive i oni koji nisu bili fizički prisutni. Vizuali otoka, publike i ambijenta brzo su osvojili društvene mreže festivala i izvođača, potvrđujući hrvatsku obalu kao jedinstvenu točku susreta prirode, glazbe i emocije. Posebna završnica ovogodišnjeg izdanja bio je viški party gdje je publika uživala u intimnom RESISTANCE Vis programu u Fortici, uz Jesabel, D3fai i Casiana, filmski završetak ove festivalske avanture.

Foto: Mateo Mucnjak

Podrškom partnera i sponzora ULTRA Europe ostvaruje svoj puni potencijal. Ponosni partner festivala ULTRA Europe bila je Hrvatska turistička zajednica koja je pozivala na istraživanje jedinstvenosti i unikatnosti Hrvatske kao destinacije. Splitsko-dalmatinska županija te Grad Split su kao domaćini i ove godine osigurali svu potrebnu podršku, čineći ovaj festival ne samo najvećim nego i najsigurnijim za njegove posjetitelje, a organizatori se također zahvaljuju Turističkoj zajednici Splitsko-dalmatinske županije i Turističkoj zajednici Grada Splita, na višegodišnjoj podršci i suradnji.

Festival ULTRA Europe ove je godine imao snažnu podršku domaće tvrtke iNovine, koja je kao partner festivala doprinijela stvaranju nezaboravnog festivalskog iskustva. Kao štu su svakodnevno uz građane u stotinama kvartova i gradova, iNovine su tako bile i uz desetke tisuća posjetitelja ULTRA Europe 2025 nudeći brzu, praktičnu i prijateljsku uslugu kroz posebno dizajnirane festivalske kioske i lokacije u Splitu.

Foto: Nicolai Semrau

Festival ULTRA Europe najavio je povratak na Park mladeži, a dvanaesto izdanje će se održati od 10. do 12. srpnja 2026. godine. Na službenoj stranici festivala puštene su u prodaju i prve ulaznice i to u ograničenim količinama. Cijena trodnevne festivalske ulaznice iznosi 179 eura dok je za VIP potrebno izdvojiti 379 eura.

Svi oni koji nisu bili u mogućnosti posjetiti ULTRU i uživati u nastupima najboljih svjetskih DJ-a mogu poslušati setove ovogodišnjih izvođača na službenom Youtube kanalu, na kojem će se krajem godine naći i službeni dokumentarni film o jubilarnom desetom izdanju najvećeg festivala elektroničke glazbe u Hrvatskoj. Sve informacije se, osim na službenoj stranici www.ultraeurope.com, mogu pronaći i na Facebook stranici festivala, Twitter profilu i Instagram profilu.