Dobroslavić: Spajanje Hrvatske u jednu cjelinu posebno je važno za gospodarstvo

0
Foto: RD

Večeras između 23 sata i ponoći spojit će se posljednja čelična konstrukcija Pelješkog mosta. Tim činom fizički se jug spaja s ostatkom zemlje.

Pelješki most je najvažniji strateški projekt za najjužniju županiju i cijelu zemlju, kazao je za Radio Dalmaciju dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić.

Nužno je da najjužniji dio naše zemlje, odnosno naša županija, koja je praktično podijeljena u dva dijela, i Republika Hrvatska koja je podijeljena u dva dijela, da se spoji u jednu cjelinu. To je ne samo prometno važno za naše građane, turiste i posjetitelje, to je važno posebno za gospodarstvo, da naši gospodarstvenici mogu funkcionirati bez prolaska preko državne granice dva puta, odnosno četiri kontrole raditi kraj Neuma, kazao nam je župan Dobroslavić.

Kada Pelješki most bude pušten u promet, skratit će vožnju od Zagreba do Dubrovnika, odnosno od Splita do Dubrovnika za dva sata. Važno je i skraćenje vremena putovanja, ali i činjenica da se ne mora prolaziti preko državne granice. Nekad se preko državne granice kraj Neuma prolazi s malim zaustavljanjima, s malim kontrolama, ali isto tako kroz cijelu turističku sezonu se zna čekati i po 45 minuta, sat vremna, pa i više. Kamioni koji prolaze kroz kontrolu Carine i policije isto tako su satima čekali. To će sve biti prošlost i povijest kada se most pusti u promet, rekao je Dobroslavić.

Pelješkim mostom će se možda prometovati i prije iduće turističke sezone. Mi očekujemo da će pred iduću turističku sezonu biti pušten i most i pristupne ceste do Prapatnog, dakle do Stona. Jedan mali dio zaobilaznice Stona će trebati mjesec ili dva za završetak, međutim novom, nazovimo je, Pelješkom cestom s nekoliko tunela i viadukata i samim mostom će se prometovati vjerojatno već u ožujku, ali u svakom slučaju do početka turističke sezone, kazao je za Radio Dalmaciju župan Nikola Dobroslavić.

Dobroslavić pozdravlja odluku da se mostarina na Pelješkom mostu ne naplaćuje. Most je dio mreže državnih cesta Republike Hrvatske i on, kao i druge državne ceste, neće biti pod režimom naplate, što je naravno dobro i pravedno. Dakle, preko njega će se prometovati kao i preko svih državnih cesta. Bilo je uvijek nekih upita – hoće li se plaćati, međutim od početka je bio jasan odgovor Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da je to državna cesta i da na njoj nema naplate. Dakle, nije autocesta, nego državna cesta, kazao je Dobroslavić.