Jak vjetar četvrtog dana natjecanja bio je pravi izazov za natjecatelja

0

Kako su posade jutros napustili slikovitu i zaštićenu luku u Šibeniku, ovaj dan je ovaj dan izgledao kao i svaki drugi dan na ovoj ljupkoj dalmatinskoj obali – sunčanom, toplom, blagom povjetarcu s juga koji je tek počeo šuštati lišćem na maslinama.

Prognoza se činila se pogrešnima, jer je vjetar bio snage osam čvorova i skladu s prognoziranim trendovima, bilo je teško povjerovati da će toliko pojačati tijekom dana.

Tek kada se izašlo na otvoreno more, stvarnost je svima bila puno jasnija: valovi su se pojačavali na više od metra dok je vjetar konstantno pojačavao. Na području Murterskog mora, voditelji utrke su se borili s pogrešnom početnom oznakom koja je “odbijala” ostati na mjestu i dubini od 50 metara, uzrokujući velika kašnjenja u startu utrka u razredima ORC A i ORC C. Natjecatelji su pratili situaciju putem radija, a mnogi su se pokrili u zavjetrini obližnjeg otočića, umjesto da ih se na otvorenom natopi i povuče velikom brzinom dok čekaju.

Na kraju je samo jedna utrka mogla biti pokrenuta i dovršena prije nego što je vjetar pojačao do 23 čvora i udarima do 27 čvorova, uz puno sudara na stazi.

U ovoj utrci, vodeći su ponovno pokazali svoju kvalitetu, posada XIO Marca Sarafina je još jednom odradila fantastičan posao na stazi od 10,3 milje, ovaj put s novim pratiteljem iza sebe: Sandro Paniccijeva posada na Altair 3 ostala je iza za samo 29 sekundi. XIO-ov niz pobjeda  narušen je samo drugim mjestom u prvoj dugoj navigacijskoj utrci, koja se sada može i odbaciti.

Područje polja kod Zlarina bilo je dosta turbulentno uz dosta vjetra i valova, ali možda i ne tako ekstremno, voditeljima su uspjeli završiti dvije utrke i imali namjeru odraditi i treću. No visoki udari valova s jačinom vjetra od preko 20 čvorova natjeralo ih je na odustajanje i povratak flote prema lukama na šibenskoj Rivi i D-Marin Mandalini kako bi se izbjegla moguća nezgoda na polju.

Andrea Rossi na Meli nastavio je demonstrirati svoje europsko prvoklasno majstorstvo u klasi One design s još dvije pobjede. Ovo se može činiti lakim, ali nije, jer su razlike izuzetno male: u današnjoj prvoj utrci nad klasnim suparnikom i drugoplasiranim Digital Bravom u vlasništvu Alberta Franchija, pobjeda je bila samo sekunde, a Selene-Alifax Massima De Campa samo je osam sekundi zaostatka. Sljedeća dvojica, modificirani Arya 415 Pazza Ida iz Pierluigija Brescianija i GS 39 Morgan IV Nicola de Gemmisa, bili su još samo 30 sekundi iza pobjednika, tako da je prvih pet bilo unutar 43 sekunde u ispravljenom vremenu nakon sat i 10 minuta utrke.

S vjetrom i morem koji su još više rasli u utrci, jedrilice tipa Swan su ponovno dominirale na vrhu, ovaj put još jednom završavajući redom Mela, Digital Bravo i Selene. Ne čudi se s tako bliskim natjecateljskim jedrenjem da su okršaji bili neizbježni, a u vrijeme utrke su se čuli i prosvjedi između Mele i Digital Bravo sa Selenom kao svjedokom u utrci. To je također važno, jer sa završetkom pete utrke ove klase razlike među vodećima su minimalne i svi su utrci za osvajanje titule za ORC Svjetsko prvenstvo, s ili bez dodatnih utrka i potencijalnih odbacivanja u bodovima.

U međuvremenu na području Zlarina uvjeti su bili izazovniji za manje 35-40 čvorova u razredu ORC C, s brojnim incidentima na stazi I provlačenjima i lomljenjima tako a su posade na povratku u luke bile primorane na popravak jedara i opremanje.

Na vrhu nakon četvrtog dana su se pojavili iskusne posade na vrhu ljestvice koji su uživali u bliskim utrkama. Aivaro Tuulberg za kormilom Katariina II, aktualni europski prvak ORC, napokon je pronašao način kako stići do pobjede u ovoj utrci, ali samo za 33 sekunde nad češkom posadom M37 Hebe V, trenutnom lideru klase. Sugar 3 je osvojio treće mjesto u utrci I ostao u borbi za pobjedu jer ako se održi još jedna navigacijska utrka i sve dobro prođe, imat će priliku odbaciti loš plasman trećeg dana I tek sedmo mjesto, te se vratiti na vrh ljestvice poretka.

Ipak, to se neće dogoditi petak: Regatni odbor prvenstva je odlučio da se jedri mala navigacijska utrka duž obale duljine 50 milja, iako je prognoza za vrlo lagani vjetar. Poput ponedjeljka na 126 milja dugoj navigaciji bit će jedrenje između otoka kako bi se mogla odraditi unutar zadanih 12 sati ili kako bi se skratila ukoliko bude potrebe zbog vremenskih uvjeta na stazi. Početak regatavanja u petak je planiran za 11 sati.

Sve rezultate možete pronaći i na linku

https://data.orc.org/public/WEV.dll?action=index&eventid=WORLDS19