U osnovne škole treba uvesti bonton, a u srednje digitalnu i financijsku pismenost

0
Foto: PR

Nije novost da je javnost nezadovoljna obrazovnim sustavom, ali čime su točno nezadovoljni, koje predmete bi uveli u škole, a koje izbacili istražio je portal EduCentar na 400 ispitanika.

Većina ispitanika, njih 61% smatra da je obrazovni sustav loš i da su mu potrebne ozbiljne reforme. Da obrazovni sustav nije tako loš, ali da su mu potrebna poboljšanja smatra 37% ispitanika, dok svega 2% ispitanika smatra kako je naš obrazovni sustav dobra ovakav kakav je.

Najvećom manom obrazovnog sustava ispitanici smatraju učenje napamet (64%) te ne poticanje razmišljanja i logičkog zaključivanja djece (54%). Polovica ispitanika (50%) smatra da su neki predmeti potpuno krivi, dok drugi krucijalni nedostaju. Također polovica ispitanika (50%) smatra kako u obrazovnom sustavu nedostaje praktična nastava. Previše gradiva zamjera 37% ispitanika, a previše predmeta njih 28%. Zanimljivo je da svega 14% ispitanika smatra kako je školska satnica prevelika.

Iako 28% ispitanika smatra kako u školi trenutno ima previše predmeta, u obrazovni sustav rado bi dodali pokoji predmet.
Tako bi u osnovnu školu, smatra preko 60% ispitanika, trebalo bi dodati obavezne predmete kao što su bonton i digitalna pismenost, a kao izborni predmet prvenstveno bi dodali domaćinstvo. Jedino što ispitanici ne smatraju da bi trebalo dodati u osnovnu školu su financijska pismenost i poslovna komunikacija.

U srednju školu ispitanici bi dodali domaćinstvo kao izborni predmet, a kao obavezne predmete bi više od 60% ispitanika dodalo digitalnu pismenost, financijsku pismenost te spolni odgoj.

Ispitanici su još predlagali da bi u škole trebalo uvesti etiku, prvu pomoć i pojam o sebi/mentalno zdravlje.

Većina ispitanika (54%) smatra kako bi vjeronauk trebao biti izborni predmet u osnovnoj i u srednjoj školi, dok bi informatika trebala biti obavezni predmet u osnovnoj (80%) i srednjoj školi (77%). Zanimljivo je da bi informatiku kao predmet iz škola izbacilo 1% ispitanika, dok bi vjeronauk iz osnovne škole izbacilo njih 32%, a iz srednje škole 39% ispitanika.