Prkić: Know – how pauk službe Hvidre d.o.o je reket

0
Foto: www.hvidra-doo-split.hr

Splitski gradonačelnik Ivo Baldasar već neko vrijeme najavljuje osnivanje nove gradske tvrtke koja bi upravljala objedinjenim gradskim parkiralištima i pauk službom.

Sada je  gradska uprava odlučila je za nešto manje od 5 milijuna kuna kupiti tvrtku “Hvidra” d.o.o. koju bi spojila s izdvojenom Prometovom službom za upravljanje uličnim i vanuličnim parkiralištima, te će se takav prijedlog naći na sjednici Gradskog vijeća u idući utorak.

Prema tom prijedlogu, Grad bi 30 posto vrijednosti tvrtke “Hvidra” platio odmah, a ostatak u jednakim ratama kroz iduće četiri godine.Je li to dobra odluka i što o tome misle, provjerili smo kod nekih gradskih vijećnika.

Jakov Prkić , nezavisni vijećnik s liste stranke “Pametno”:
Meni je suludo da grad Split daje 5 milijuna kuna za trgovačko društvo, kojemu smo kupili prvo pauk vozilo i dodijelili gradske površine na upravljanje. Tu tvrtku smo već spašavali milijunskim iznosima da ne potone u stečaj i to dva puta. Da je tu iti malo razmišljanja, mi bismo preuzeli tvrtku, ali ne i njenih 120 zaposlenih, nego onoliko koliko nam treba za tu djelatnost.

Nevjerojatno zvuči i podatak da je gradonačelnik nedavno produžio Hvidri ugovore za garaže i parkirna mjesta do 2019.godine, kaže Prkić i dodaje kako Grad s 5 milijuna kuna zapravo kupuje samo tri pauk vozila:
Ta tvrtka praktički nema nikakve druge imovine. 5 garaža kojima tvrtka upravlja nisu u vlasništvu Grada, već države, koje  “Hvidra” d.o.o.  trenutno ne plaća ništa i vrlo vjerojatno će Grad, odnosno njegova novoosnovana tvrtka  uskoro morat davat dobar dio sredstava za najam tih garaža. Naravno da bi Gradu bilo jednostavnije kupiti dva pauk vozila i rješiti situaciju u svoju korist, ali očito su ovdje u pitanju neki drugi interesi. Hvidra d.o.o. nije jedina tvrtka koja zapoljšljava branitelje i članove njihovih obitelji, vjerojatno puno branitelja radi i u Konstruktora, zašto nismo kupili tu tvrtku?

120 zaposlenih u budućoj tvrki prevelik su uteg za dobro poslovanje i isplatu plaća, morat će se posegnuti za proširenjem zone naplata parkiranja, tvrdi Prkić:
Mogu zvučat ironično, ali očekujem da se uskoro počne naplaćivati parking i na zelenoj površini poviše “Dunde” u Sitno Gornjem ili ako odete na pogreb na Lovrinac, kako je krenulo, i tamo biste mogli platiti parking.  

Grad ima “prišnijih” poslova, rekao nam je predsjednik Hrvatske građanske stranke, Željko Kerum:
Sigurno 5 milijuna kuna ne koštaju vozila, nego biznis. Sad jel’ valja biznis ili ne valja, to netko treba napravit analizu. Što se tiče mene i moje stranke, mi ćemo biti protiv. To sad Grada, bez obziru jel’ firma posluje pozitivno ili negativno, a pogatovo ako posluje negativno, ne treba i mi ćemo biti protiv.

HDZ-ova gradska vijećnica Ljubica Vrdoljak ne može unaprijed govoriti o stavu kluba vijećnika , a osobno se pita je li ovo pravi model pomoći tvrtki Hvidra i njenim zaposlenicima:
Ovdje je možda veće pitanje subvencioniranja Prometa nakon što se izdvoje parkirališta. Iskreno ne znam što Grad kupuje za 5 milijuna kuna, Vjerojatno su  to neki prostori koje “Hvidra” d.o.o. koristi, jesu li to neke koncesije ili nešto drugo, valjda postoji neka procjena što je to.

Hvidra ima dobro organiziranu pauk službu i ovo je dobar poslovni potez, jer Grad kupuje brand i “know-how”, smatra predsjednik udruge i skupštine tvrtke, Mario Tomasović:
Smatramo da će biti zaokružena jedna dobra poslovna cjelina, jedna zdrava i snažna tvrtka koja će biti  generator daljnjeg investiranja u objekte nasušnom potrebne Splitu. Pojedinim kritičarima odgovaram da u svojoj političkoj sljepoči, usudio bih se reći ograničenosti, ne vide potrebe grada Splita, jer gledaju samo uske stranačke  interese.

To nije know-how, to je reket, ustvrdio je Prkić:
Mislio sam da je brand “Pipi”, sad vidim da je brand i pauk služba.Njihov know -how je slijedeći : ustanu se rano ujutro u 6, skaču kao lopovi s tog vozila, fotografiraju nepropisno parkirana vozila i dok se vi ustanete i krenete na posao vašeg automobila već nema. Lako je imati pauk službu u gradu gdje nedostaje 10,15 tisuća parkirnih mjesta i tako reketarit građane.