Split: predstavljen Masterplan studije za uređenje Istočne obale i Kopilice

0
Foto: Paun Paunovic / CROPIX

U Splitu je predstavljen Masterplan studije za uređenje Istočne obale i Kopilice koji bi trebao biti podloga za razvoj Splita u idućih 50 godina. Bit će gotov do ljeta ove godine, a radovi bi trebali započeti nakon provedenih izmjena GUP-a i arhitektonskih natječaja krajem 2022.

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara potvrdio je kako je Masterplanom na području Kopilice uz izgradnju intermodalnog kolodvora predviđena i izgradnja POS-ovih stanova. Na području Kopilice planira se otvoriti 20 tisuća novih radnih mjesta te omogućiti stanovanje 20 tisuća stanovnika.

Čitav niz projekata koji se sad pripremaju omogućit će realizaciju projekata Kopilica i Istočna obala, rekao je državni tajnik u Ministarstvu prometa, mora i infrastrukture Tomislav Mihotić te istaknuo nastavak izgradnje brze ceste Trogir-Omiš kao jedan od tih projekata. Mihotić je dodao kako je s obuhvatom projekta od 20 hektara na Istočnoj obali i 100 hektara u Kopilici – ovo najveći hrvatski projekt u cestogradnji nakon Pelješkog mosta.

Osnovna misao vodilja u izradi Masterplan studije je smanjivanje prometa u centru Grada i povećanje kvalitete života građana, istaknuli su njegovi izrađivači. U tom cilju u Kopilici se predviđa intermodalni kolodvor, teretna trajektna luka na Stinicama, novi sustav cesta, nove autobusne linije, gradska željeznica do centra grada te novi cestovni pristup gradskoj trajektnoj luci koji bi obuhvaćao kružni tok.

Nova luka na Stinicama smanjila bi pritisak od 2 tisuće vozila dnevno u gradsku luku, a izgradnjom intermodalnog kolodvora u gradsku trajektnu luku bi dolazilo 4 tisuće vozila manje. U Kopilici se pored kolodvora i terminala gradskog metroa planira izgradnja velikog parkirališnog prostora, zgrade poslovne i stambene namjene.

Na području Istočne obale osim postaje gradske željeznice nalazit ce se kongresni centar, hotel i stambene zgrade, a veliki dio tog područja postao bi pješačka zona. Od danas se Masterplan studija nalazi u javnoj raspravi koja će trajati 5 tjedana, a predviđen je i niz radionica.