Jadrolinija objavila ispriku dječaku koji pati od senzornih poremećaja!

0

Godinama se provode akcije i kampanje s ciljem senzibiliziranja javnosti da su među nama osobe i djeca s posebnim potrebama, no ipak se često događaju neugodne situacije. Jedna takva dogodila se krajem svibnja u splitskoj trajektnoj luci i toliko je razljutila tatu dječaka koji pati od senzornih poremećaja da je o tome napisao poduži status na jednoj društvenoj mreži. I nama je ispričao što se dogodilo tog dana kada su on i njegov trogodišnji sin htjeli otputovati u Supetar, te i putem našeg programa upozorio na probleme s kojima se susreću osobe koje se po nečemu razlikuju od većine.

„U prostorima jadrolinijine čekaonice u trajektnoj luci smo boravili oko jedan sat. Odatle nas je udaljio zaštitar jer mu je Vito bio glasan i jer se penjao po stolicama. Pokušao sam mu objasniti da se radi o djetetu koje ima poteškoća u razvoju i da je to njegov način govora. Pitao sam ga da mi pokaže gdje postoji prostor za djecu da se tamo pomaknemo no rekao nam je da je taj prostor vani i da izađemo“, rekao nam je Slaven Vujić, koji je predsjednik zagrebačke udruge „Senzori“.

Slaven nam je dodao kako je dječakovu bocu punu vode zatim pokupio sakupljač boca i nije je htio vratiti, dok je zaštitar na to samo odmahnuo rukom.

Nažalost, ovo je samo jedna od mnogih sličnih situacija u Hrvatskoj za roditelje djece s poteškoćama u razvoju, kaže nam ovaj tata koji je ponudio i pomoć pri organizaciji besplatne edukacije za djelatnike Jadrolinije, zaštitarske tvrtke i splitske Lučke uprave. „Bio sam izuzetno revoltiran jer je to bilo izrazito diskriminatorno ponašanje, općenito prema ljudima bilo koje vrste, a kamoli prema djeci s poteškoćama u razvoju. Mislim da gospoda iz klimatiziranih ureda ne razumiju što je na terenu, a to je borba u rovovima koju roditelji i djeca prolaze svaki dan. Društveno odgovorno poslovanje svodi se na puko uručenje jednog čeka nekoj organizaciji ili više njih da bi se u medijima dobio PR prostor za tu kompaniju i te menadžere“, kaže gospodin Vujić koji je zatražio i javnu ispriku Jadrolinije: „Tražio sam da Jadrolinija i lučka Uprava osiguraju minimalan prostor, znači nekoliko kvadrata, recimo 10, za djecu, a posebno onu s poteškoćama u razvoju, gdje mogu kratko boraviti dok čekaju trajekt i gdje im neće toliko smetati veliki broj podražaja“.

Isprika je brzo stigla, pročitala nam ju je glasnogovornica državnog brodara, Marija Zaputović, a cijela se nalazi na web stranici Jadrolinije: „Ovim putem najdublje se ispričavamo gospodinu Slavenu Vujiću i njegovom sinu Vitu zbog nemilog događaja i neugodnosti koje su doživjeli u prostorijama agencije Jadrolinije u Splitu kao i u splitskoj trajektnoj luci u subotu, 27. lipnja 2015. godine. Temeljne vrijednosti Jadrolinije podrazumijevaju da svaki naš putnik ima ime i prezime te da maksimalna briga o istome rezultira zadovoljstvom svakog pojedinca. Iz Vašeg dopisa iščitava se kako je zaštitar, čija tvrtka obavlja zaštitarske poslove u prostorijama naše agencije u Splitu, prvi u nizu koji iste vrijednosti ne dijeli. Stoga čvrsto osuđujemo neugodno postupanje te odgovorno tvrdimo kako ćemo poduzeti sve kako se ovakav, ili u najmanju ruku sličan, događaj ne bi ponovio….“

I djeca će dobiti primjeren prostor u kojem mogu boraviti dok čekaju trajekt, obećali su. Kućni odgoj pojedinca stvar je na koju ne možemo utjecati, kaže nam Slaven, ali zato možemo na društveni problem, što ovakav događaj sigurno jest.