Programirani kvarovi uređaja?

0

Koliko vam se puta dogodilo da vam se neki uređaj pokvari ubrzo nakon isteka njegove garancije? Bilo da se radi štednjaku, perilici za rublje, televizoru ili mobitelu čini vam se kako im je životni vijek tek nešto duži od trajanja garancije.

Sasvim je jasno da nećemo imati istu perilicu rublja 20 godina kao što su to nekad imale naše mame i bake. Razlog tome je – planirano zastarijevanje. Europski potrošački centar bacio se u istraživanje fenomena brzog kvarenja tehnike i došao do zaključka kako proizvođači namjerno rade uređaje koji će se brže kvariti. Konkretnije – perilica rublja se kvari nakon 2500 pranja, mobitel će jedva potrajati dvije godine, a televizor ćete imati upaljen 20.000 sati prije no što ćete ga morati popraviti ili mu potražiti zamjenu.

{mp3}Reportaze/kvarovi_Vlado_Biljarski1{/mp3}

…kaže nam Vlado Biljarski, predsjednik splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača. Vrlo malo toga se može napraviti kad je u pitanju kvar uređaja po isteku garancije budući da taj segment nije pokriven Zakonom o zaštiti potrošača’, kaže Biljarski:

{mp3}Reportaze/kvarovi_Vlado_Biljarski2{/mp3}

Međutim tu našim mukama nije kraj. Kad poželimo popraviti pokvareni uređaj, shvatit ćemo da je nove dijelove teško pronaći ili se ‘više ne proizvode’ zbog čega ćemo biti prisiljeni kupiti novi uređaj. Predsjednik splitskog Savjetovališta, Biljarski, upozorava:

{mp3}Reportaze/kvarovi_Vlado_Biljarski3{/mp3}