Turističke brojke u SDŽ

0

Splitsko -dalmatinska županija i dalje bilježi rast u dolascima i noćenjima turista. U prva četiri mjeseca ove godine ostvareno je oko 370 tisuća noćenja, a za četiri % porastao je i njihov posjet. I ono što posebno raduje, nakon dužeg razdoblja, vratili su nam se domaći gosti.

Bilo ih je 11 % u prva četiri mjeseca, a ostvarili su 28 % noćenja.

Najviše turista , gotovo polovica onih koji su stigli u županiju, odmaralo se u Splitu, a najbrojniji su bili Koreanci, Nijemci, zatim Japanci, Francuzi i Amerikanci, otkrio nam je direktor TZ SDŽ, Joško Stella:

„U prva četiri mjeseca imamo četiri odnosno pet posto povećanje, nekih 370.000 noćenja. To nisu neka značajna povećanja ali imamo rast. Ono što je bitno istaknuti jest da inače u prvih šest mjeseci u našoj županiji je manje od 12% od ukupnog prometa tako da to još uvijek ne znači neko veliko povećanje ali zato i radimo na tome da razvijemo ovu predsezonu. Očekuje se dobra turistička sezona.“

{mp3}Reportaze/sdz_brojke_josko_stella3{/mp3}

Tome je sigurno pridonijela i dobra avionska veza Splita s brojnim svjetskim destinacijama:

„Ove turističke sezone spojeni smo zračnim mostom sa oko 80 destinacija i s preko 40 avioprijevoznika među kojima je preko 12 niskotarifnih.“

{mp3}Reportaze/sdz_brojke_josko_stella1{/mp3}

Moderni turizam nezamisliv je bez Interneta, kaže Stella, gotovo polovica iznajmljivača kojih u županiji ima između 16 i 18 tisuća, oglašava se putem Interneta. Stoga će otvaranje ureda najvećeg internetskog turističkog portala na svijetu, Booking.com-a u Splitu, pripomoći da brojke ove turističke sezone budu i veće.

No, bitno je i ono što nudimo gostima, a da nije samo sunce i more. Tu se SDŽ može pohvaliti novim turističkim proizvodima kulturnog, aktivnog i eno-gastro turizma:

„Da budemo konkretniji, mislimo na rimske ceste, mislimo na tvrđave, na nove eno-gastronomske proizvode i ture koje radimo, mislimo na novu brošuru koju smo izdali od 120 programa u SD županiji koji se mogu izvoditi, mislimo na nove svjetske serijale, posebno na ‘Game of Thrones’. Upravo je zadnja epizoda kompletne bitke, koja je trajala preko 10 minuta, bila izvedena u podrumima Dioklecijanove palače što se vrlo jasno moglo vidjeti. Dakle, mogućnosti marketinga i novih proizvoda su stvarno veliki.“

{mp3}Reportaze/sdz_brojke_josko_stella2{/mp3}